loading...

تکنولوژی صنعتی

بازدید : 35
چهارشنبه 30 شهريور 1401 زمان : 9:38

برای استفاده های خانگی، چه نوع ژنراتورهایی ایده آل و مناسب هستند؟ تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این خصوص به دست آورید.

آيا قصد خريد ژنراتور براي خانه خود داريد؟ به دنبال ايده اي براي دست يافتن به بهترين ژنراتور در هند براي استفاده خانگي هستيد؟ اگر چنين است، پس ما راهنمايي هاي لازم را در اختيارتان قرار مي دهيم. در اين مقاله در مورد انواع مختلف ژنراتورها و مواردي که بايد قبل از خريد ژنراتور براي خانه خود در نظر بگيريد، صحبت خواهيم کرد.

چرا به يک ژنراتور در خانه خود نياز داريد؟

در اين دوران مبتني بر فناوري، ما از مجموعه‌اي از لوازم، ماشين‌ها و ابزارها در خانه‌هايمان استفاده مي‌کنيم تا زندگي راحت تري داشته باشيم. از قهوه ساز، مخلوط کن، ماشين لباسشويي گرفته تا لپ تاپ، کولر، تلويزيون، دستگاه هاي تصفيه آب و غيره، همه چيز با برق کار مي کند.

ما آنقدر به اين وسايل وابسته هستيم که در صورت قطعي برق کاملاً احساس ناتواني مي کنيم. هيچ کس نمي‌خواهد در جريان قطع برق، زندگي‌اش متوقف يا سخت شود. به همين دليل است که تهيه ژنراتور، انتخاب مناسبي است.

ژنراتورهاي زيادي در بازار موجود است. با اين حال قبل از خريد ژنراتور بايد فاکتورهاي مختلفي را در نظر بگيريد تا بتوانيد بهترين ژنراتور را مطابق با نياز و بودجه خانوار خود خريداري کنيد.

عواملي که بايد قبل از خريد يک ژنراتور ايده آل براي خانه خود در نظر بگيريد:


1. بودجه

بودجه عامل مهمي در هنگام خريد هر چيزي است زيرا هيچ کس نمي خواهد بيشتر از بودجه خود هزينه اي را پرداخت کند. بنابراين قبل از خريد ژنراتور، بايد بودجه خود را مشخص کنيد. شما مي توانيد محصولات با قيمت هاي متفاوت از گران تا ارزان را پيدا کنيد و بر اساس بودجه خود انتخاب مناسبي داشته باشيد.

2. ميزان وات مورد نياز

به طور روزانه ما از وسايل برقي زيادي در آشپزخانه، حمام و ساير فضاهاي خانه خود استفاده مي کنيم. بنابراين، تعيين وات مورد نياز يا توان مورد نياز در هنگام قطع برق ضروري است. اين مورد را مي توانيد با محاسبه وات تمام وسايل ضروري که مي خواهيد به برق متصل کنيد، تعيين کنيد. به طور کلي، 3000-5000 وات براي خانه اي که تقاضاي ژنراتورهاي کوچکي که هم قابل حمل و هم ارزان هستند را دارد، کافي است.

3. سوخت مصرفي در ژنراتور

ژنراتورها با بنزين، گازوئيل، نفت سفيد و ساير سوخت ها کار مي کنند. بنابراين، شما بايد در مورد نوع ژنراتوري که مي خواهيد در خانه خود مورد استفاده قرار دهيد تصميم بگيريد. به طور کلي ژنراتورهاي قابل حملي که با ديزل کار مي کنند براي مصارف خانگي مناسب هستند.

4. ويژگي هاي مهم و ويژه

مانند هر محصول، انتخاب ژنراتور نيز بايد پس از بررسي ويژگي هاي آن نهايي شود. به طور کلي ويژگي هايي مانند نوع خنک کننده (هوا خنک يا آب خنک)، کليد انتقال خودکار، خاموش شدن خودکار، تنظيم خودکار ولتاژ و کيت چرخ براي يک ژنراتور ايده آل مطلوب هستند. از آنجايي که ژنراتور براي استفاده خانگي در نظر گرفته شده است، بايد بدون نويز کار کند. بنابراين، انتخاب يک ژنراتور بي صدا بسيار توصيه مي شود. قيمت ژنراتورهاي بي صدا براي خانه نيز کاملاً مقرون به صرفه است.

7. نوع ژنراتور را انتخاب کنيد.

انواع مختلفي از ژنراتورها بر اساس اندازه، نوع سوخت و وات وجود دارد. هر کدام از اين ها مزايا و معايب خود را دارند و رنج قيمتي متفاوتي دارند. شما مي توانيد هر نوع ژنراتور را متناسب با نياز و بودجه خود انتخاب کنيد.

8. اندازه ژنراتور را انتخاب کنيد.

پس از تعيين ميزان وات و بودجه، بايد اندازه ژنراتور را به گونه اي انتخاب کنيد که با توجه به کاربري شما ايده آل باشد.

انواع ژنراتورهاي ايده آل براي مصارف خانگي

1. ژنراتورهاي قابل حمل

اين نوع ژنراتورها، ژنراتورهاي کوچکي هستند که تواني بين 3000 تا 8000 وات را تامين مي کنند و ژنراتورهاي ايده آل براي خانه يا يک مغازه کوچک در هند هستند. اين ژنراتورها قابل حمل هستند، بنابراين مي توان از آنها براي کمپينگ و سفرهاي خارج از منزل نيز استفاده کرد و معمولاً با بنزين يا گازوئيل کار مي کنند.

2. ژنراتورهاي آماده به کار

اين نوع ژنراتورها بايد خارج از ساختمان نصب شوند. تواني بين 5000 تا 15000 وات تامين مي کنند. اين ژنراتورها حتي در شرايط آب و هوايي نامساعد قابل نصب و راه اندازي هستند و معمولاً با CNG ياLPG ، بنزين يا گازوئيل کار مي کنند.

بر اساس اندازه

1. ژنراتور کوچک يا اينورتر

اين ژنراتورها با اندازه کوچک هستند که تواني بين 2000 تا 7000 وات توليد مي کنند. ژنراتورهاي کوچک يا اينورترها ژنراتورهاي قابل حملي هستند که براي کمپينگ و مصارف خانگي ايده آل هستند.

2. ژنراتور متوسط

توان بين 8000 تا 20000 وات را توليد مي کند.

3. ژنراتور بزرگ

توان 20000 تا 40000 وات را توليد مي کند.

به طور کلي، استفاده از ژنراتور کوچک براي خانه بسيار مناسب است، زيرا ارزان و قابل حمل است و از تمام لوازم اصلي پشتيباني مي کند.

بر اساس نوع سوخت

1. ديزل ژنراتورها

اين ژنراتورها با ديزل کار مي کنند. آنها براي استفاده طولاني مدت مناسب هستند و از آنجايي که گازوئيل سوخت ارزان‌تري است، ديزل ژنراتورها مقرون به صرفه هستند.

2. ژنراتور گازسوز

ژنراتور گازسوز ماندگاري بالايي داشته و اين نوع ژنراتورها با گاز کار مي کنند که از همه انواع سوخت ارزانتر است.

3. ژنراتورهاي نفت سفيد

اين نوع ژنراتورها قديمي ترين نوع ژنراتورها هستند، اما امروزه دسترسي به نفت سفيد دشوار است. وگرنه اين نوع ژنراتورها ارزان ترين هستند. اين ژنراتورها بايد به خوبي تهويه و خنک شوند تا از آسيب ناشي از گرماي بيش از حد جلوگيري شود

وات مورد نياز خانه يا مغازه کوچک معمولا زير 5000 وات است. بنابراين، اگر به دنبال يک گزينه ارزان قيمت هستيد، ژنراتور قابل حمل يا آماده به کار براي استفاده خانگي بسيار مناسب است. اين ژنراتورها قادرند تمام وسايل اصلي مورد استفاده در يک خانه را تغذيه کنند.

به جاي اين نوع ژنراتورها امروزه از ژنراتورهاي بنزيني استفاده مي شود که سوختي در دسترس دارد.

براي آشنايي با اطلاعات بيشتر در اين زمينه بر روي لينک زير کليک نماييد:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 1754
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی