loading...

تکنولوژی صنعتی

مقدار پروپانی که یک ژنراتور استفاده می‌کند بر اساس وزن بار یا وات توان مصرفی خواهد بود.به طور معمول، یک ژنراتور زمانی که در بار کامل خود کار می‌کند،

بازدید : 100
يکشنبه 6 شهريور 1401 زمان : 11:35

بررسی میزان مصرف پروپان در ژنراتورهای برق

امروزه بسیاری از مردم ژنراتورها را صرفاً برای مقاصد اضطراری راه اندازی نمی‌کنند. علاوه بر مصارف خانگی، ژنراتورها در مکان‌های دورافتاده برای تأمین انرژی وسایل زیادی از ابزار و تجهیزات گرفته تا مکان‌های کمپ استفاده می‌شوند. دانستن مقدار سوخت که ممکن است توسط ژنراتور مصرف شود مفید است، بر این اساس می‌توانید مطمئن شوید که به اندازه کافی سوخت در دسترس دارید یا خیر و همچنین با توجه به قیمت آن مانند قیمت ژنراتور برق گازی، دیزلی، بنزینی و یا پروپان برای تهیه دستگاه مورد نیاز خود اقدام کنید.
مقدار پروپانی که یک ژنراتور استفاده می‌کند بر اساس وزن بار یا وات توان مصرفی خواهد بود.
به طور معمول، یک ژنراتور زمانی که در بار کامل خود کار می‌کند، بین دو تا سه پوند پروپان در ساعت استفاده می‌کند.

مخازن ژنراتور پروپان 20 پوندی در مقابل 100 پوندی

یک مخزن 20 پوندی که تقریباً 4.6 گالن پروپان را در خود جای می‌دهد، به طور متوسط 4 تا 5 ساعت کار می‌کند. مخزن 20 پوندی که به عنوان سیلندر گریل نیز شناخته می‌شود، در حالت خالی حدود 17 پوند وزن دارد. هنگامی که به مخازن پروپان اشاره می‌شود، اصطلاحات پوند و گالن اغلب با هم عوض می‌شوند. دانستن تفاوت می‌تواند از سردرگمی جلوگیری کند. برای مخازن از اصطلاح پوند استفاده می‌شود. پروپان با گالن فروخته می‌شود. پروپان 4.6 پوند در هر گالن وزن دارد.
یک مخزن 100 پوندی می‌تواند یک ژنراتور 7 کیلوواتی را به مدت 66 ساعت یا یک ژنراتور 12 کیلوواتی را برای 36 ساعت روشن نگه دارد. به طور کلی، ژنراتورها بین 25 تا 75 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، بنابراین ممکن است عرضه سوخت بیشتر طول بکشد. یک مخزن پروپان 100 پوندی تقریباً 23.6 گالن را در خود جای می‌دهد.
مخازن پروپان قابل حمل 20 و 30 گالن به راحتی در بسیاری از فروشگاه‌ها برای تعویض در دسترس هستند یا می‌توان آنها را در محل توزیع کنندگان پروپان دوباره پر کرد. مخازن پروپان بزرگتر (100 تا 5000 پوند) معمولاً توسط یک توزیع کننده پروپان تحویل داده می‌شوند، در محل ثابت هستند و کامیون‌هایی آنها را دوباره پر می‌کنند.
برای تخمین مقدار پروپانی که ژنراتور شما ممکن است استفاده کند، درک میزان مصرف انرژی مفید است. ژنراتورها بر اساس کیلووات توان رتبه بندی می‌شوند. هر دستگاه دارای میانگین استفاده وات در ساعت است. هزار وات انرژی برابر با یک کیلووات است که به اختصار kW می‌باشد.
نمونه‌ای از کیلووات ساعتی که برای استفاده محافظه کارانه در یک خانه با اندازه متوسط استفاده می‌شود، 5 تا 7 کیلو وات (5000 تا 7000 وات) است. در هنگام قطع برق، برق چند چراغ، یک یخچال و یک لپ‌تاپ از این مقدار، تأمین می‌شود. اگر نیاز به برق رسانی به یک واحد تهویه مطبوع کامل، یک فریزر بزرگ و یک آبگرمکن داشته باشید، مصرف کیلووات بیشتر خواهد بود.

آیا پروپان نسبت به بنزین با محیط زیست سازگارتر است؟

ژنراتورهای با سوخت پروپان نسبت به ژنراتورهای بنزینی یا دیزلی با محیط زیست سازگارتر هستند. این نوع ژنراتورها 12 درصد کمتر انتشار c02 (دی اکسید کربن)، 20 درصد کمتر انتشار NOx (اکسید نیتروژن) و 80 درصد کمتر انتشار هیدروکربن و تولید دود کمتری دارند. برخلاف بنزین و گازوئیل، پروپان تمیزتر می‌سوزد و با گذشت زمان تخریب نمی‌شود.
به گفته Rufus Youngblood، مدیر ایمنی Ferrellgas و یکی از اعضای کمیته فنی NFPA 59، اگر ظرف و شیر پروپان سالم هستند، پروپان را برای 10 تا 30 سال یا بیشتر ذخیره کنید، معمولاً نباید مشکلی ایجاد شود. دستورالعمل‌های محلی و ایالتی خود را برای تاریخ‌های قابل قبول استفاده از مخازن قابل حمل بررسی کنید. بسیاری از آنها مخازنی که بیش از ده سال عمر دارند را دوباره پر نمی‌کنند.

سؤالات متداول

  1. چند پوند پروپان در یک گالن جا می‌گیرد؟

    پروپان 4.24 پوند در هر گالن وزن دارد. بنابراین، یک مخزن 20 پوندی، تقریباً 4.6 گالن پروپان را در خود جای می‌دهد.
  2. یک مخزن پروپان 20 پوندی چه مدت یک ژنراتور را روشن نگه می‌دارد؟

    به طور متوسط، ژنراتورها بین دو تا سه پوند پروپان در ساعت استفاده می‌کنند. یک ژنراتور می‌تواند به طور متوسط یک تا دو ساعت با بار متوسط با استفاده از یک مخزن 20 پوندی (4.6 پوندی) کار کند.
  3. یک مخزن پروپان 100 پوندی چه مدت یک ژنراتور را روشن نگه می‌دارد؟

    به طور متوسط، ژنراتورها بین دو تا سه پوند پروپان در ساعت استفاده می‌کنند. بسته به کیلووات مصرف، یک مخزن 100 پوندی که سوخت یک ژنراتور 3 کیلوواتی را تأمین می‌کند، می‌تواند به طور متوسط 96 ساعت کار کند. یک ژنراتور 7 کیلوواتی می‌تواند به طور متوسط 66 ساعت و یک ژنراتور 12 کیلوواتی به مدت 36 ساعت کار کند.
  4. یک ژنراتور برای مصارف کل خانه چقدر پروپان مصرف می‌کند؟

    بسته به مصرف انرژی و اندازه ژنراتور، ممکن است حدود 2-3 گالن در ساعت مصرف شود. با استفاده از یک ژنراتور 20 کیلوواتی و یک مخزن 500 گالنی که تقریباً 400 گالن پروپان را در خود جای می‌دهد، یک مخزن پر حدود 5 تا 6 روز دوام خواهد آورد.
  5. تفاوت بین ژنراتور با سوخت پروپان و ژنراتور بنزینی چیست؟

    ژنراتورهای بنزینی و دیزلی معمولاً در سبک‌های قابل حمل یافت می‌شوند، زیرا حداکثر توان خروجی کیلووات آنها 8500 وات است. ژنراتورهای پروپان اغلب در موقعیت‌های ثابت‌تری استفاده می‌شوند، مانند خانه‌ها و مشاغل، زیرا می‌توانند با 15000 وات شروع به کار کنند.
    ژنراتورهای بنزینی و دیزلی نیاز به نظارت بر سوخت دارند، زیرا با سوخت آنها گذشت زمان تخریب می‌شود. اگر به طور منظم استفاده نشود، سوخت ممکن است خراب شود و در موتور تجزیه شود که نیاز به مراقبت مکانیکی دارد.
    پروپان عمر طولانی دارد و تجزیه نمی‌شود، بنابراین استفاده متناوب بر روی موتور تأثیر نمی‌گذارد. پروپان دارای درجه اکتان بالاتری است، بنابراین همراه با ویژگی‌های کربن کم و آلودگی کم روغن، عمر موتور را بهبود می‌بخشد.
    به طور معمول، ژنراتور با سوخت دوگانه پر سر و صداتر از یک ژنراتور با سوخت پروپان است. اگر حفظ یک فضای آرام و ساکت در اولویت است، ژنراتور با سوخت پروپان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
  6. آیا کارکردن ژنراتور با بنزین و دیزل ارزانتر است یا پروپان؟

    ژنراتورهای بنزینی معمولاً هزینه بسیار کمتری برای خرید و نصب دارند. ژنراتورهای بنزینی نیز گرمای بیشتری نسبت به پروپان تولید می‌کنند که برای همان مقدار سوخت حدود 30 درصد بیشتر است. داشتن تهویه و گردش هوای مناسب برای هر ژنراتوری مهم است.
    پروپان معمولاً به ازای هر گالن ارزانتر از گازوئیل یا بنزین است، زیرا چگالی کمتری دارد. ژنراتورهای پروپان کارایی کمتری نسبت به ژنراتورهای بنزینی دارند و آلایندگی کمتری در هر گالن سوخت تولید می‌کنند. یک گالن پروپان 27 درصد کمتر از یک گالن بنزین انرژی دارد. با این حال، پروپان سوخت پاک‌تری نسبت به بنزین است که هم برای محیط زیست و هم برای ژنراتور شما بهتر است.
    هزینه اولیه یک ژنراتور با سوخت پروپان ممکن است بالا به نظر برسد، اما در بلند مدت می‌تواند سودمند باشد. می‌تواند برق کافی برای راه اندازی خانه تولید کند و اغلب دارای بسیاری از ویژگی‌های هوشمند (راه اندازی خودکار) در صورت قطع برق است.

در صورتی که علاقه مند هستید تا در مورد مصرف سوخت در انواع ژنراتورها و نیز انواع خرابی ها به همراه تعمیر و نگهداری ژنراتور بدانید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 193
  • بازدید کلی : 1758
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی