loading...

تکنولوژی صنعتی

بازدید : 68
پنجشنبه 5 خرداد 1401 زمان : 16:36

خرید ژنراتور پشتیبان مناسب بر اساس نیاز و متناسب با بودجه شما

بهترین سیستم قدرت پشتیبان برای شما با میزان کاری که از آن انتظار دارید و میزان بودجه ای که می‌خواهید هزینه کنید، تعریف می‌شود.
سوال: من و همسرم از قطعی برق خسته شده ایم. ما می خواهیم یک ژنراتور قابل حمل بخریم، اما توصیه های متناقضی در مورد اندازه و نصب آن خوانده ام. همسر من یک کسب و کار خانگی دارد، بنابراین فراهم کردن این سیستم و ایمن کردن آن مهم است.
پاسخ: رایج ترین ژنراتور پشتیبان در ایالات متحده، نوع قابل حمل آن است که توسط یک موتور گازی کوچک کار می کند.
توجه داشته باشید که قبل از خرید، اطلاعاتی نیز در رابطه با این ژنراتورها از متخصص فنی به دست آورید. به عنوان مثال به طور دقیق با کارشناس در رابطه با نحوه تعمیر و نگهداری، ماندگاری دستگاه و قیمت ژنراتور گازی مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید.
کلید استفاده ایمن از ژنراتور، آمادگی درست برای استفاده از آن است. اندازه آن را به طور مناسب انتخاب کنید، برنامه ریزی کنید که کجا و چگونه از آن استفاده کنید سپس دستگاه را آزمایش کنید.
برای اندازه‌گیری صحیح اندازه ژنراتور خانگی، محاسبات زیادی لازم است و باید با فروشنده صحبت کنید تا مطمئن شوید که این اندازه گیری را درست انجام داده‌اید. با این حال، به طور خلاصه، وات دستگاه باید کمی بیشتر از همه بارهای محاسبه شده باشد. ابتدا، وات برق وسایل و دستگاه هایی را که همزمان استفاده خواهید کرد محاسبه کنید. سپس وات راه‌اندازی بیشترین باری که با موتور کار می‌کند را اضافه کنید که می‌تواند با بارهای دیگر هماهنگ شود. وات موتور در هنگام راه اندازی سه تا پنج برابر بیشتر از کارکرد در حالت ثابت است و بیشترین بار راه اندازی شما معمولاً فن کوره یا پمپ چاه است. (این فرض را بر این می‌گذارد که در هنگام قطع برق از کولر گازی استفاده نمی‌کنید.) وات بر روی پلاک موتور یا روی صفحه اطلاعات الکتریکی نصب شده روی دستگاه ذکر شده است. اگر وات در لیست نیست اما آمپر وجود دارد، وات را با ضرب آمپر در ولت محاسبه کنید. به غیر از وات موتور، بارهای دیگر، مانند بارهای اضافه شده توسط آبگرمکن های الکتریکی، می تواند به شدت خروجی ژنراتور را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است اندازه بار را بر این اساس محاسبه کنید.
خطر مسمومیت با مونوکسید کربن را باید جدی گرفت، بنابراین مکان مناسب قرار دادن دستگاه را پیدا کنید تا این خطر به حداقل برسد. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی تخمین می زند که در سال 2005، برای 10.6 میلیون ژنراتور قابل حمل، 85 مورد مرگ CO2 رخ داد. یک قانون کلی این است که ژنراتور قابل حمل را 3 متر از خانه دور کنید. ژنراتورهای نصب شده دائمی از این نظر بسیار ایمن تر هستند، زیرا سوخت آنها نه با بنزین، بلکه از گاز طبیعی یا پروپان با سوخت پاک تر تامین می شود. اطمینان حاصل کنید که فاصله ژنراتور از خانه مطابق با مشخصات سازنده و همچنین الزامات قوانین ساختمان و منطقه باشد.
مشکل ایمنی عمده بعدی در ژنراتورها برق است. از یک ژنراتور قابل حمل با استفاده از سیم داخلی دو سر شاخک دار استفاده نکنید که یکی را به ژنراتور و دیگری را به پریز دیواری متصل می کند. تامین برق مدار انشعاب خانه از این طریق می تواند خطر آتش سوزی و برق گرفتگی ایجاد کند، به خصوص در خانه های قدیمی با سیم کشی ضعیف یا نامناسب.
درعوض، از سیم‌های سنگین و بلند بیرونی برای وصل کردن مستقیم وسایل برقی به دستگاه استفاده کنید یا از یک سیم استفاده کنید و ژنراتور را به یک کلید انتقال نیرو متصل کنید. این دستگاه یک تابلوی مدار شکن تخصصی است که به پنل مدار معمولی خانه سیم کشی می شود. مدارهایی را که باید تغذیه شوند را ایزوله می کند، در حالی که مانع از وارد شدن جریان برق تولید شده به شبکه خارج از خانه می شود. جریان برق برگشتی خطراتی را برای افرادی که بر روی تعمیر و درست کردن کابل های برق قطع شده در بیرون از خانه کار می کنند، ایجاد می کند. دلیل مرگبار بودن آن این است که ولتاژ جریان معکوس هنگام عبور از ترانسفورماتور روی قطب افزایش می یابد که معمولاً ولتاژ را به سطوح خانگی کاهش می دهد. برای نکات ایمنی بیشتر، به popularmechanics.com/generator مراجعه کنید.
علاوه بر افزایش ایمنی، سوئیچ انتقال بهتر شما را قادر می‌سازد تا وسایل داخلی مانند کوره را که نمی‌توان به سادگی به سیم داخلی متصل کرد، برق رسانی کرد.
در نهایت دستگاه را تست کنید. تست کردن ژنراتور قابل حمل، به این صورت است که آن را به مکانی که می‌خواهید ژراتور را در آن راه اندازی کنید، ببرید و آن را آنجا قرار دهید. اگر می‌خواهید با استفاده از سیم‌های برقی ژنراتور وسایل برقی را به آن متصل کنید، دستگاه را با سیم‌های وصل شده به آن تست کنید تا مطمئن شوید که وقتی برق قطع می‌شود، همه چیز طبق انتظار پیش می رود.
شما باید دستگاه را در فواصل منظم بررسی و راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. تثبیت کننده بنزین را به سوخت آن اضافه کنید. این افزودنی از تخریب شیمیایی سوخت جلوگیری می کند.

در صورتی که علاقه مند به مطالعه بیشتر در این زمینه می باشید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 196
  • بازدید کلی : 1761
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی