loading...

تکنولوژی صنعتی

بازدید : 49
دوشنبه 2 خرداد 1401 زمان : 12:26

مقایسه وات ژنراتور آماده به کار خانگی

چه وسایلی را می توانم با استفاده از ژنراتور خود روشن کنم؟


پاسخ این است که بستگی دارد. Norwall PowerSystems ژنراتورهای آماده به کار را با ظرفیت های توانی از 7000 وات تا 150000 وات و بسیاری از آنها را در محدوده ای بین این دو توان عرضه می کند. از آنجایی که یک ژنراتور آماده به کار می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی در تجهیزات و هزینه های نصب است، خرید ژنراتور مناسب برای رفع نیازهای فعلی و آینده مهم است.

ژنراتورهای آماده به کار خانگی برای پشتیبانی برق اضطراری، لوازمی هستند که می توانند به طور دائمی و ثابت نصب شوند و به طور خودکار بر اساس نیاز کار کنند. مشابه روشی که یک بخاری آب گرم یا کوره در هر زمان که نیاز باشد به طور خودکار کار می کند. هنگامی که قطع برق رخ می دهد، سیستم بلافاصله قطعی را متوجه می شود. پس از یک انتظار کوتاه برای اطمینان از اینکه قطعی قطعی لحظه ای نیست، موتور ژنراتور راه اندازی می شود، سپس کلید انتقال خودکار سیستم الکتریکی را از خطوط برق جدا می کند و آن را به ژنراتور متصل می کند تا برق خانه را تامین کند. کل فرآیند در چند ثانیه اتفاق می افتد.

7000 تا 9000 وات


ژنراتورهای آماده به کار هوا خنک در این محدوده، انرژی کافی برای کارکرد سیستم های ضروری خانه را فراهم می کنند. استفاده از پمپ، فریزر، یخچال و کوره تا 4000 وات مصرف می کند. چند چراغ، یک تلویزیون کوچک و یک اجاق مایکروویو را به این مجموعه اضافه کنید. می توان گفت که برای تامین توان مورد نیاز این مجموعه باید یک واحد ژنراتور 7500 واتی نزدیک به ظرفیت مداوم خود کار کند. یک ژنراتور آماده به کار بزرگتر 9000 واتی احتمالاً می تواند بار اضافی یک کولر گازی 1 تنی را تحمل کند.

این طرح خانه‌ای را به نشان می دهد که تنها با وسایل ضروری کار می‌کند. انرژی کافی برای ایمن نگه داشتن خانه از سیل و فاسد شدن غذا وجود دارد و در عین حال وسایلی را برای حداقل نور، برخی ارتباطات بیرونی و گرم کردن مقداری سوپ برای شام فراهم می کند.

10000 تا 13000 وات


ژنراتورهای آماده به کار متوسط که 10 تا 13 کیلووات را تامین می کنند، علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز اولیه، می توانند بارهای بزرگتری را تحمل کنند که شامل پمپ های چاه، بخاری های آب گرم برقی و یک واحد تهویه مطبوع مرکزی بزرگتر است. سوئیچ انتقال با گزینه برق مدیریت شده می تواند این قابلیت را به تعدادی از لوازم خانگی گسترش دهد. در میزان بالاتری از این محدوده، معمولاً انرژی کافی برای مشغول نگه داشتن بچه‌ها با یک بازی ویدیویی یا رایانه رومیزی باقی می‌ماند.

14000 تا 15000 وات


با یک ژنراتور در این اندازه، امکان اضافه کردن چندین وسیله آشپزخانه مانند ماهیتابه برقی، قهوه ساز، اجاق برقی و توستر وجود دارد. هر کدام مقداری از 1000 تا 1500 وات مصرف می کنند، بنابراین اگر در مصرف برق خود دقت نکنید، بارگذاری بیش از حد ژنراتور اتفاق می افتد. با روشن نگه داشتن تعداد زیادی از این وسایل متوجه خواهید شد که برخی از آنها به طور مثال واحد تهویه مطبوع روشن نمی شود یا پمپ چاه کار نمی کند.

16000 تا 22000 وات


ژنراتورهای این محدوده زمانی انتخاب خوبی هستند که صاحب خانه می‌خواهد تمام وسایل ضروری را همراه با تعدادی از وسایل غیر ضروری در حال کار نگه دارد. با سوئیچ های انتقالی که توان را مدیریت می کنند، تعدادی از وسایل برقی با ولتاژ بالا می توانند کار کنند. مهم است که بدانیم ژنراتور منبع برق نامحدودی نیست که شرکت برق ارائه می دهد. با این حال، اکثر افراد در خانه متوجه قطع شدن برق به دلیل روشن شدن ژنراتور نمی شوند.

ژنراتورهای آماده به کار 16 کیلووات تا 17 کیلووات در صورت نیاز به برق رسانی چندین تهویه مطبوع بزرگ همراه با بخاری های آب گرم و پمپ های چاه، ضروری هستند. خانه های بزرگتر ممکن است به نیروی اضافی ژنراتورهایی نیاز داشته باشند که 20 کیلووات تا 24 کیلووات برق هوا خنک را تامین می کنند.

22000 وات و بیشتر


ژنراتورهای آماده به کار آب خنک می توانند انرژی بیشتری نسبت به بزرگترین مدل های هوا خنک را تامین کنند. این ژنراتورها قابلیت اطمینان استثنایی را ارائه می دهند.

ژنراتورهای آب خنک از موتورهای سبک خودرویی با رادیاتور، فن خنک کننده و مایع خنک کننده استفاده می کنند که برای خنک نگه داشتن موتور گردش می کند. ژنراتورهای خانگی تا 60 کیلووات برای تامین برق حتی برای خانه های لوکس و بزرگ در دسترس هستند. اگر به برق بیشتری نیاز داشته باشید، ژنراتورهای تجاری آماده به کار تا 150000 وات برق را تامین می کنند.

چندین کولر گازی را همزمان روشن کنید، از اجاق برقی و خشک کن برقی نیز استفاده کنید. علاوه بر این می توانید چراغ ها سایر تجهیزات برقی دیگر از جمله پمپ های استخر و جکوزی را نیز روشن نگه دارید.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ژنراتور را خریداری می کنید، ممیزی توان را برای اندازه گیری ژنراتور محاسبه کنبد، با برقکار که آن را نصب می کند مشورت کنید و استانداردهای ساختمانی منطقه خود را در نظر بگیرید.

آیا برای مصارف خانگی می توان از موتور برق نیز استفاده داشت؟


بله قطعا یکی دیگر از راهکارهای رایجی که برای تامین برق مصرفی مورد نیاز خود در توان های کوچک می توانید به جای ژنراتورها استفاده کنید، موتور برق می باشد. اما قبل از تهیه آن بهتر است تا راهنمای خرید موتور برق را در نظر داشته باشید و از یک متخصص فنی در این زمینه کمک بگیرید.

برای مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 210
  • بازدید کلی : 1775
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی