loading...

تکنولوژی صنعتی

بسیاری از مردم ژنراتورها را به عنوان یک پشتیبان برای تامین برق خانه خود در صورت قطع برق می شناسند، اما آنها برای کاربردهای خیلی بیشتری مناسب هستند.

بازدید : 74
يکشنبه 29 خرداد 1401 زمان : 12:22

علت استفاده از ژنراتور دیزلی چیست؟

بسیاری از مردم ژنراتورها را به عنوان یک پشتیبان برای تامین برق خانه خود در صورت قطع برق می شناسند، اما آنها برای کاربردهای خیلی بیشتری مناسب هستند.
داشتن یک ژنراتور قابل حمل می تواند به شما این امکان را بدهد که راحتی و امکان استفاده از امکانات خانه را بسیار فراتر و در محیطی دور و بدون دسترسی به پریزهای برق خانه یا ابزارها و وسایل برقی در حیاط یا محل کار خود فراهم کنید.
از این مهم تر دیزل ژنراتور قابل اعتماد است. شما می دانید که مهم نیست کجا بروید، ژنراتورتان می تواند برق مورد نیازتان را تامین کند.
در ادامه این مطلب نکات مهمی در این باره در اختیارتان قرار می دهیم، پس با ما همراه باشید.

چرا از ژنراتور دیزلی استفاده کنیم؟

بیایید با پاسخ دادن به یک سوال اساسی شروع کنیم: چرا باید زحمت تهیه یک ژنراتور ار بکشیم؟
مزیت استفاده از ژنراتور دیزلی این است که برق قابل حمل را فراهم می کند، بنابراین می توانید لوازم الکترونیکی، ابزارها و دستگاه های خود را در هر جایی به دور از شبکه برق همراه با خود ببرید. همچنین لازم به ذکر است که قیمت دیزل ژنراتور به نسبت دیگر انواع ژنراتورهای برق متناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.
بی نهایت دلیل برای استفاده از این دستگاه وجود دارد، اما بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین کاربردهایی که مردم برای آنها ژنراتورهای دیزلی خود را راه اندازی می کنند، بیندازیم:

  • برق پشتیبان اضطراری برای لوازم ضروری خانه در صورت قطع برق
  • منبع تغذیه قابل حمل برای وسایل موجود در ماشین کمپر خود زمانی که در یک اردوگاه مجهز نیستید.
  • منبع انرژی برای راه اندازی ابزارهای برقی در محل کار
  • منبع برق کوچک برای آوردن امکانات خانه به محل کمپینگ شما
  • منبع انرژی قابل حمل برای روشن کردن چراغ ها، بلندگوها و موارد دیگر در رویدادهای خارج از منزل
  • برق رسانی به مشاغلی مانند کامیون های حمل غذا

به احتمال زیاد، می توانید حداقل به یک مسئله در گذشته نزدیک فکر کنید که با داشتن یک منبع برق قابل حمل زندگیتان به طور قابل توجهی آسان تر می شد.
در حالی که انواع مختلف ژنراتورها بیشتر برای اهداف خاص مناسب هستند، اما بیشتر ژنراتورها را می توان برای ترکیبی از این اهداف استفاده کرد.
علاوه بر این، صرف داشتن یک ژنراتور می تواند آرامش خاطر را فراهم کند. در حالی که هیچ کس دوست ندارد به قطع برق فکر کند، این قطعی ها اتفاق می افتند، به خصوص در هنگام رخ دادن حوادث آب و هوایی شدید. در دسترس داشتن یک ژنراتور می تواند از، از دست دادن دسترسی به تمام لوازم خانه برای ساعت ها یا حتی روزها جلوگیری کند.

به چه مقدار برق نیاز دارید؟

مهم است که در مورد اینکه چگونه می توانید از دیزل ژنراتور خود استفاده کنید فکر کنید، زیرا این فکر کردن ما را به یکی از متداول ترین سؤالات در مورد ژنراتورها سوق می دهد: به چه مقدار برق نیاز دارید؟
خوشبختانه پاسخ به این سوال در صورتی که می دانید می خواهید چه استفاده ای از ژنراتور خود داشته باشید، آسان است.
هر وسیله و ابزاری برای کار کردن به مقدار مشخصی وات نیاز دارد. شما باید بتوانید این اطلاعات را در دستورالعمل های سازنده پیدا کنید.
اگر انتظار دارید چندین دستگاه را به طور همزمان به ژنراتور خود وصل کنید، مقدار برق مورد نیاز شما حداقل مجموع وات تمام آن وسایل برقی خواهد بود.

با این حال، چند نکته برای این دستورالعمل وجود دارد

اولین مورد این است که وسایل موتور محرک دارای چیزی هستند که به عنوان نیاز به وات اضافی شناخته می شود. این یک نیاز به وات بسیار بالا است که در چند ثانیه اول استفاده، زمانی که موتور در حال راه اندازی است، وارد می شود. بنابراین، همه ژنراتورها توان موجی درجه بندی شده ای را ارائه می‌دهند که قدرتی است که می‌توانند برای چند ثانیه برای کمک به راه‌اندازی وسایل موتوردار تولید کنند.
نکته دوم این است که لزوماً نمی خواهید 100٪ مواقع ژنراتورتان نزدیک به حداکثر وات خود کار کند. در عوض، پس از اینکه وات تمام وسایل و ابزاری را که می‌خواهید به برق متصل کنید را جمع کردید، ر قدرت ژنراتور خود را کمی بالاتر در نظر بگیرید.
دلیل اصلی این امر این است که کارکردن دائمی ژنراتور نزدیک به حداکثر توان خود می تواند به طور چشمگیری فرسودگی موتور را افزایش دهد. علاوه بر این، هرچه میزان کار ژنراتور شما به حداکثر خروجی خود نزدیک‌تر باشد، صدای آن بلندتر می‌شود و مقدار بیشتری سوخت مصرف می کند.

برآورد وات مورد نیاز

اگر می خواهید از ژنراتور خود برای چند منظور استفاده کنید، هنوز تعداد و آمار تمام وسایلی که می خواهید با استفاده از ژنراتور خود روشن کنید را ندارید و یا هنوز کاملاً مطمئن نیستید که از ژنراتور خود چه استفاده هایی می خواهید داشته باشید، نگران نباشید. راه های مختلفی برای تخمین میزان برق مورد نیاز از یک ژنراتور وجود دارد.
اگر قصد دارید از ژنراتور خود در خانه یا برای برق رسانی به یک ماشین کمپر استفاده کنید، تعدادی ماشین حساب آنلاین وجود دارد که میزان وات مورد نیاز شما را برآورد می کند.
به عنوان یک قاعده کلی تر، یک ژنراتور 2000 وات معمولاً برای یک کمپینگ، یک کارگاه صحرایی که تعداد انگشت شماری از ابزارهای کوچکتر را تغذیه می کند و یا برای برق رساندن به ابزارهای موجود در حیاط شما خوب است. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما را در مورد بهترین ژنراتور برای کمپینگ و بهترین ژنراتور برای محل کار بررسی کنید.
یک ژنراتور 3000 تا 4000 وات برق کافی برای روشن نگه داشتن تمام لوازم ضروری خانه شما در هنگام قطع برق فراهم می کند. همچنین برای تامین برق یک ماشین کمپر با یک تهویه مطبوع کوچک مناسب است. راهنمای ما را در مورد بهترین ژنراتورها برای ماشین کمپر خود بررسی کنید.
ژنراتورهای بزرگ‌تر که می‌توانند بیش از 10000 وات داشته باشند، معمولاً برای کارگاه‌های بزرگ، ماشین‌های کمپر بسیار بزرگ یا برای تامین برق خانه‌تان بدون مشکل در طول یک قطعی برق طولانی‌مدت استفاده می‌شوند.

در صورتی که مایل به مشاهده انواع مدلهای ژنراتور برق به همراه قیمت ژنراتور و نیز موتور برق هستید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 181
  • بازدید کلی : 1746
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی