loading...

تکنولوژی صنعتی

وقتی ژنراتور خراب می‌شود، ممکن است ناراحت و ناامید شوید. در این شرایط فرد احساس می‌کند به دوران سخت قبلی و بدون ژنراتور خود بازگشته است. در این شرایط ممکن است ا

بازدید : 127
يکشنبه 6 شهريور 1401 زمان : 11:33

چرا ژنراتور من برق تولید نمی‌کند؟

وقتی ژنراتور خراب می‌شود، ممکن است ناراحت و ناامید شوید. در این شرایط فرد احساس می‌کند به دوران سخت قبلی و بدون ژنراتور خود بازگشته است. در این شرایط ممکن است افراد بیش از حد واکنش نشان دهند، اما در حقیقت خراب شدن ژنراتورها و عدم تولید برق آنها می‌تواند نگران کننده باشد.
پس وقتی ژنراتور ما برق تولید نمی‌کند، چه کنیم؟ آیا راه حلی وجود دارد که بتوانیم بفهمیم مشکل چیست؟ آیا راهی برای تعمیر دیزل ژنراتور وجود دارد؟
خوب، امروز می‌خواهیم در مورد رایج‌ترین دلایلی که ژنراتورها خراب می‌شوند و برق تولید نمی‌کنند صحبت کنیم. همچنین قصد داریم یک ترفند ساده برای رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم.

علت: از دست دادن مغناطیس باقیمانده

اگر ژنراتور شما هنوز کار می‌کند اما توان تولید نمی‌کند، اغلب به دلیل از دست دادن مغناطیس باقی مانده است.

معنی این امر چیست؟

برای ایجاد نیرو، ژنراتورهای ما الکتریسیته را از طریق میدان مغناطیسی به جریان درمی آورند. ژنراتورها آهنربا در خود ندارند، بنابراین میدان مغناطیسی خود را ایجاد می‌کنند.
آنها این کار را با تبدیل بخشی از توانی که تولید می‌کنند به جریان DC انجام می‌دهند. سپس این جریان را از طریق یک سیم پیچ عبور می‌دهند و آن را به یک آهنربای الکتریکی تبدیل می‌کنند.
بعد از اینکه از ژنراتور استفاده کردید، مقداری از این میدان مغناطیسی را نگه می‌دارد. این مقدار مغناطیس باقیمانده نامیده می‌شود. ژنراتور از این مغناطیس باقیمانده برای کمک به تولید برق در دفعه بعد که راه اندازی می‌شود، استفاده می‌کند.
بدون مغناطیس باقیمانده، نمی‌تواند نیرو تولید کند و کار خود را انجام دهد. با وجود اینکه موتور آن هنوز کار می‌کند، هیچ قدرتی تولید نخواهد کرد.

مغناطیس باقیمانده چگونه از بین می‌رود؟

چند مورد وجود دارد که منجر به از بین رفتن مغناطیس باقیمانده می‌شوند.
اولاً عدم استفاده می‌تواند باعث شود که یک ژنراتور مغناطیس باقیمانده خود را از دست بدهد. با گذشت زمان ذخایر مغناطیس به آرامی تخلیه می‌شوند تا اینکه در نهایت تمام شود.
یکی دیگر از دلایل از بین رفتن مغناطیس باقیمانده، وصل نگه داشتن وسایل به ژنراتور هنگام خاموش کردن آن است. اگر ژنراتور در حال خاموش شدن باری را تغذیه کند، آخرین مغناطیس آن به بار مکیده می‌شود.
در نهایت سومین علت اصلی از دست دادن مغناطیس باقیمانده این است که ژنراتور برای مدت طولانی بدون وصل بودن به هیچ تجهیزاتی، کار کند و روشن بماند. این امر می‌تواند باعث شود که میدان الکترومغناطیسی درون ژنراتور خاموش شود.

چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟

چند کار وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از، از دست دادن مغناطیس باقیمانده ژنراتور خود انجام دهید.
از ژنراتور خود به طور منظم استفاده کنید. انجام این کار ذخیره مغناطیسی باقیمانده آن را قوی و پر نگه می‌دارد.
قبل از خاموش کردن ژنراتور، تمام بارهای متصل به برق را از ژنراتور جدا کنید. این کار به ژنراتور کمک می‌کند تا مغناطیس خود را حفظ کند.
هنگام روشن کردن ژنراتور خود، سعی کنید آن را به چیزی متصل نگه دارید، مگر اینکه بخواهید آن را خاموش کنید. این کار یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از، از دست دادن مغناطیس باقیمانده ژنراتور است.

در حال حاضر تولید برق توسط ژنراتور متوقف شده است، چگونه می‌توانم ژنراتور خود را تعمیر کنم؟

بدیهی است که اگر ژنراتور شما قبلاً تولید برق را متوقف کرده باشد، نکات فوق نمی‌تواند به شما کمک کند. اما آنها به شما کمک می‌کنند تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کنید.
چیزی که برای شما مفید خواهد بود بخش بعدی است که در آن با شما در مورد دو راه آسان برای بازگرداندن مجدد قدرت تولید برق توسط ژنراتور صحبت می‌کنیم.

روش استفاده از باتری 12+ ولت

برای این روش به تعدادی دستکش لاستیکی، یک دوشاخه و یک باتری 12+ ولت نیاز دارید.
ولتاژ ژنراتور را در ژنراتور خود پیدا کنید. دو سیم به آن متصل هستند، یکی قرمز و دیگری سیاه یا سفید خواهد بود.
هر دو سیم را از برق بکشید. سیم سیاه یا سفید را به ترمینال باتری زمین ژنراتور وصل کنید. دو شاخه خود را به ژنراتور وصل کنید و موتور را روشن کنید.
کابل قرمز را از باتری 12+ ولت خود بردارید و آن را به کابل قرمز ژنراتور وصل کنید. هر دو را روی ورودی ولتاژ ژنراتور به مدت 3-5 ثانیه نگه دارید.
سیم باتری را بردارید. دو کابل را دوباره به سوکت اصلی خود وصل کنید. همه چیز باید دوباره کار کند.
نکته: مطمئن شوید که سیم‌ها را از مولد ولتاژ اتوماتیک جدا کرده‌اید. در غیر این صورت، ممکن است ژنراتورتان بسوزد.
نکته: ولتاژ ژنراتور اتوماتیک را با هیچ سیم دیگری وصل نکنید. انجام این کار می‌تواند منجر به برق گرفتگی شما شود.

روش مته برقی

اگر از دست دادن مغناطیس باقیمانده باعث ایجاد مشکل شده است، این یک روش بسیار آسان برای بررسی است. اگر حدس شما درست باشد، ژنراتورتان را در این فرایند تعمیر خواهد کرد.
یک مته برقی را به پریز ژنراتور وصل کنید. مطمئن شوید که مته را در موقعیت رو به جلو قرار داده‌اید. ماشه مته را فشار دهید.
اکنون ژنراتور خود را روشن کنید. سپس ماشه مته را رها کنید و ماشه مته را برعکس بچرخانید.
اگر مشکل از دست دادن مغناطیس باقیمانده باشد، انجام این کار باعث به کار افتادن مجدد میدان مغناطیسی در ژنراتور می‌شود. مته روشن می‌شود و شروع به چرخش می‌کند. اکنون ژنراتور برق تولید خواهد کرد.
اگر این روش نیز جواب نداد، مته را در جهت دیگر بچرخانید. سوئیچ معکوس خود را به سمت عقب قرار دهید.
نکته: هنگام انجام این روش مطمئن شوید که چیزی به مته وصل نشده باشد. به محض به جریان افتادن میدان مغناطیسی ژنراتور، مته خود به خود روشن می‌شود و شروع به چرخیدن می‌کند.
نکته: اگر این روش جواب نداد، باید ژنراتور خود را جایگزین کنید. زیرا محتمل‌ترین علت بعدی مشکل شما همین است.

چرا این روش جواب می‌دهد؟

هنگامی که یک مته الکتریکی در جهت عکس کار کند، می‌تواند به عنوان یک مینی ژنراتور عمل کند.
این مته دارای آهنرباهای کوچکی است که از آنها برای تولید نیروی برق خود استفاده می‌کند. با استفاده از این روش می‌توانید مقداری از آن مغناطیس را از مته به ژنراتور منتقل کنید.
این جریان از سیم‌ها عبور می‌کند و از طریق سیم پیچ در ژنراتور جریان می‌یابد. این سیم پیچ دوباره به آهنربای الکتریکی تبدیل می‌شود و ژنراتور شروع به تولید برق می‌کند.

برای مشاهده مقالات بیشتر در این زمینه، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://dashtenourdiesel.ir

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 191
  • بازدید کلی : 1756
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی