loading...

تکنولوژی صنعتی

بازدید : 14
يکشنبه 22 خرداد 1401 زمان : 15:07

ابزارهای نوستالژی: دستگاه هایی که ما را به خط حافظه می فرستند.

زمانی که اپل در ماه مه امسال از مرگ آی پاد نمادین اپل خبر داد، نوستالژی به شدت ضربه خورد. مردم عکس‌هایی از آی‌پادهای قدیمی‌شان را پست می‌کردند و به یاد می‌آوردند که چگونه این دستگاه وسیله دائمی و نماد وضعیت آن‌ها در مورد موسیقی و گرایش‌های ابزار در آن زمان بود. با این حال، از آنجایی که مد هرازگاهی احیا می‌شود، برخی از این گجت‌ها نیز به شکل خود بازگشته‌اند، شاید با فناوری‌های بهتر و پیشرفته‌تر.

واکمن یک ضبط کننده و پخش کننده کاست صوتی قابل حمل بود. سونی واکمن در اواخر دهه 1970 بسیار محبوب شد. سونی در سال 1979 پخش کننده کاست صوتی Walkman را روانه بازار کرد و هزاران دستگاه مبتنی بر نوار را به فروش رساند. با توقف تولید مدل‌های قدیمی، سونی واکمن خود را مجدداً اختراع کرد و مدل را با نام A100 Walkman Series A مجهز به ویژگی‌های مدرن مانند سازگاری با Android و Wi-Fi و حذف نویز دیجیتال دوباره عرضه کرد. همچنین دارای نسخه‌های اولیه واکمن است که از 4000 روپیه شروع می‌شود و تا 25000 روپیه می‌رسد. طراحی Walkman برای مطابقت با سبک مدرن تغییر یافته است و تا حدودی شبیه به خطوط iPod است. این دستگاه همچنین دارای صفحه نمایش لمسی HD و عمر باتری بالا است.

دوربین های فوری به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفتند و در اواسط قرن بیستم محبوب بودند. آنها ابتدا توسط شرکت پولاروید توسعه یافتند و سپس تعدادی از تولیدکنندگان دیگر به دنبال آن محصولات خود را عرضه کردند. در سال 2008، تولید دوربین ها متوقف شد و تولید بسته شد. سال بعد، این شرکت توسط PLR IP Holdings LLC خریداری شد که اکنون دوربین فوری Fuji Instax را در میان سایر محصولات قابل حمل به بازار عرضه می کند. امروزه فوجی فیلم رنگ های متنوعی را در محدوده دوربین Instax Mini عرضه کرده است. از شکل های جلف گرفته تا طرح های مربع شکل و طیفی از رنگ های خنثی، دوربین Instax در میان مصرف کنندگان جوان خشمگین است و قیمتی بین 3000 تا 14000 روپیه دارد.

توت سیاه

بلک بری برای اولین بار دستگاه تلفن همراه خود را در سال 1999 به عنوان یک پیجر دو طرفه راه اندازی کرد. از آن زمان، دستگاه های بلک بری شاهد نوآوری، طراحی بهتر، اوج و در نهایت مرگ بودند. موبایل های بلک بری مانند Pearl، Curve Bold و موارد دیگر در نیمه دوم دهه 2000 به طور گسترده فروخته می شدند. صفحه‌کلید QWERTY آن، BBM (پیام‌رسان بلک‌بری)، به طور گسترده‌ای در میان افراد شرکت و جوانان محبوب شد. همچنین تا زمانی که آیفون‌ها این برچسب را گرفتند، به نماد وضعیت تبدیل شد. با این حال، برندها در حالی که نوآوری می کنند، اغلب نوستالژی را برای جذب مصرف کنندگان فرا می خوانند. و به این ترتیب، امسال Unihertz یک Unihertz Titan Slim به سبک بلک بری را روانه بازار کرد که از نظر طراحی شبیه نمونه قبلی است و دارای صفحه کلید QWERTY است که یک قدم از استانداردهای صفحه نمایش لمسی فاصله دارد. با این حال، بررسی های تلفن مطلوب نبود و این مدل چندان کاربران را هیجان زده نکرد.

ماشین تحریر

دستگاه مکانیکی مورد استفاده برای تایپ با ظهور لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های دارای صفحه‌کلید که تایپ کردن را آسان‌تر می‌کرد، اضافی شده بود. با این حال، بازار نوستالژی شاهد احیای ماشین تحریر بوده و تعدادی از برندها نسخه مدرن این ماشین تحریر را در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک به فروش می‌رسانند. این دستگاه همچنین نوشتن بدون حواس پرتی را ارائه می دهد. در حالی که می‌توان ماشین‌های تحریر یکپارچهسازی با سیستمعامل را از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیک پیدا کرد، مارک‌هایی مانند Casio، LEGO Ideas نیز ماشین‌های تایپ را برای استفاده مدرن دوباره اختراع کرده‌اند.

رادیو

تنظیم رادیو یکپارچهسازی با سیستمعامل. زنی که از تجهیزات موسیقی قدیمی استفاده میکند. دکمه تنظیم صدا یا فرکانس را تنظیم کنید. روشن یا خاموش کردن گیرنده یا بلندگو استریو. تغییر کانال یا ایستگاه با دکمه شماره گیری.

در آن روزگار، رادیوها تقریباً در همه خانه‌ها یک وسیله ثابت بودند. همچنین به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر و قابل حمل برای تلویزیون و منبعی برای اخبار و موسیقی عمل کرد. با اختراع رادیو بر روی تلفن های همراه، تلفن های هوشمند و تلویزیون های ارزان تر، رادیوها در نهایت بیکار شدند. با این حال، برای کسانی که با گوش دادن به رادیو بزرگ شده‌اند، رادیوهای Saregama Carvaan راه‌اندازی و به بازار عرضه شد و تبلیغ شد و به‌ویژه نسل قدیمی‌تر را هدف گرفت. رادیوهای Saregama Carvaan در میان کسانی که هوس لمس نوستالژیک دارند بسیار محبوب شده‌اند و در چندین رنگ و با آهنگ‌هایی در زبان‌های مختلف عرضه می‌شوند. طراحی دستگاه مطابق با طراحی طرح اصلی رادیو حفظ شده است.

نوار کاست

کاست صوتی قدیمی صورتی در پس‌زمینه آبی. تصویر سه بعدی

تا دهه 1990 و تا حدودی اوایل دهه 2000، کاست های صوتی عمدتاً برای ضبط و گوش دادن به موسیقی در سطح جهانی استفاده می شدند. در سال 2003، تولید کاست کاهش یافته بود و تقریباً با معرفی فناوری های جدیدتر به پایان رسید. با این حال، با دیگر ابزارهای نوستالژی، کاست صوتی در حال بازگشت است. در واقع، در برخی از نقاط جهان، کاست هرگز نمرده بود. در طول همه‌گیری، چندین گرایش نوستالژی از جمله برنامه‌های تلویزیونی نوستالژی روی پلتفرم‌های OTT بازگشتند. از جمله آنها بازگشت کاست بود. گروه راک دان بروکو نیز در همین راستا با فروش نوارهای خود از محبوبیت سی‌دی و نوار کاست برخوردار شد. نوارهای چندین هنرمند دیگر مانند Dua Lipa و Lady Gaga نیز به طور گسترده به فروش می رسد. در سال 2021 فروش نوار کاست به اوج خود رسید، زیرا مردم در مسیر نوستالژی قرار گرفتند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 27
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 201
  • بازدید کلی : 1766
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی